Alla inlägg den 27 augusti 2018

Av Magnus Häggblad - 27 augusti 2018 23:29

Gjorde mig en morgontur för att kolla status på de SD-skyltar som jag satt upp runt Piteå med omnejd. Totalt sett  positivt överraskad då de flesta affischer faktiskt står kvar orörda. Tidigare "problemaffischer" står pall dag ut och dag in. Bland annat den här just i infarten till Piteå på timmerleden i höjd med brand/polisstationen. Observera att det ligger lite skyltar runt omkring SD-skylten!

 

Jag kunde naturligtvist inte låta dessa ligga och skräpa utan tog tillfället i akt att ställa upp dem då jag var utrustad med skruvdragare/häftpistol/slägga/osv.

 

Sådär, två M-skyltar uppställda! -Men när jag ställde min skylt där så fanns inte M representerade på platsen, nu försöker de omringa stackars Jimmie!


Vid Piteå lasarett så hade ett visst slitage förekommit (Skulle tro att man fick jobba en stund då jag tapetklistrat affischen):

 

Men det var raskt åtgärdat:
 


Vid timmerleden östergående mot E4 så har nog vinden gjort sitt med SD-skylten, häftade lite och passade på att resa upp en moderatskylt som ramlat.
 

Tada!

 


Däremot så har vi sorgebarnet vattentornsrondellen i Öjebyn. Här får skyltarna ben och försvinner med jämna mellanrum. Totalt fem kompletta skyltar är borta varav fyra spårlöst och en återfanns mitt i rondellen som åter fick pryda sin plats. Moderaterna såg sin chans under SD:s frånvaro och återanvände de hål som jag med möda spettat ut åt mina en gång trenne skyltar.
 

Så här såg det ut för fyra dagar sedan:

 

Reservskylten fick hamna i Öjebyrondellen så länge så det åtminstone finns två där. Det blev rätt så nära M, men jag saknade järnspett och de hade som sagt utnyttjat ett av mina hål i backen.

 


Jag passade även på att ställa upp en nedriven sjukpartiskylt. (Se ovan för slutresultat.)  

Till Moderaterna: Skruva med längre skruv för bövelen, när jag skulle knacka ner era affishställningar med släggan så släppte era feldimensionerade fästelement och jag fick hämta skruv och skruvdragare. -Vem av er moderater är det egentligen som upphandlat skylttillverkningen? :)
 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards